Go to Homepage

Name
Vis menu

Alle aksler kan leveres med både skive- (bemærk at BevoNac kalibre har rustfrie glidepinde) og tromlebremser. Alle aksler kan leveres i smallere og bredere udgaver.

BevoNac oversigt_2015

 

BevoFlex

BevoFlex er Bevolas standard integrerede 9 og 10 tons aksel med luftaffjedring. BevoFlex har hængende bremsekaliber placering, således at bremsesystemet er optimalt beskyttet og markfrigangen er markedets absolut bedste. BevoFlex er akslen til offroad og velegnet til skov og entreprenørlignende transporter på det nordiske marked.

BevoMsv = Mecanical suspension version

BevoMsv er Bevolas aksel med mekanisk ophæng. BevoMsv kan fås med forskellige fjedertyper og akselafstand. Akslen fås med fra 9 ton og op til 16 ton akseltryk.

BevoBur = Brake Up Rear

BevoBur udmærker sig ved den forstærkede arm, der gav plads til at optimere bremsekaliberens placering, således at bremsesystemet er optimalt beskyttet og markfrigangen er markedets absolut bedste. BevoBur er akslen til offroad og velegnet til skov og entreprenørlignende transporter på det nordiske marked.

BevoHos = Hub off set

BevoHos er en ganske almindelig BevoFlex med offset nav. Denne løsning benyttes primært onroad og 9 ton. Her er der tale om en løsning til styk-gods, tank og anden landevejstransport.

BevoTop = Top place

BevoTop er dedikeret til flistransport og har længe været et ønske fra svenske flisvognmænd. Med en Wabco bremsepotte er det lykkedes på en original akselarm at placere bremsekaliberen i den perfekte stilling og dermed fastholde en høj markfrigang. Ydermere er akslen primært fokuseret til single 22.5 med en minimum kørehøjde på 400 mm. BevoTop kan fås med offset, BevoHos.

BevoSteer = Steering axle

BevoSteer er Bevolas styrende aksel, som findes til både selvstyrende og tvangsstyrede akselvarianter med enten tromle og skivebremse. BevoSteer fås fra 8 til 12 ton akseltryk. Kan kombineres med hydraulisk styring.

BevoUrd = Up right damper

BevoUrd er en BevoFlex aksel med en lodretstående støddæmper som er integreret i den nedre støddæmperfæste. I toppe er den monteret i et konsol i køretøjets chassisramme.

BevoHss = Hydraulic steering system

Et integreret styresystem på en medsporende aksel. Fås til envejs- eller tovejs-styrecylinder og radiostyring.

BevoKomp

Bevolas letteste ophæng, komposit fjeder for BevoMsv og 10 tons akseltryk med egenvægt på kun 11 kg.

BevoAxls = Axle lifting system

BevoAxls er et akselløft integreret i støddæmperen. Det integrerede akselløft passer til både lastbiler og trailere hvor det er umuligt på grund af pladsmangel at montere en traditionel variant af akselløft. 

BevoLift

BevoLift er et standard aksel sideløft (ikke integreret i støddæmperen som BevoAxls). Akselløftet findes i 3 forskellige varianter, dobbeltside monteret, centrum monteret og midt monteret. Varianter passer til de fleste eksisterende akseltyper.

BevoMls = Mega lifting suspension

Et Bevola projekt sammen med VibraCoustic hvor avanceret teknologi overføres til praktisk brug. Giver ekstrem stor løftehøjde på luftaffjedring og gør det muligt at have større lastvolumen på traileren men samtidig bibeholde rampehøjden ved terminal last og aflæsning af traileren.

BevoGuard

BevoGuard er Bevola automatiske lufttryksregulering. Systemet holder et konstant korrekt tryk i samtlige dæk, dette giver mindsket dækslidtage samt et langt bedre brændstofforbrug. Systemet giver automatisk alarm, hvis et dæk har fået en punktering og samtidigt sikrer det, at man kan fortsætte frem til et værksted.

BevoSpy

BevoSpy er et resultat af et samarbejde mellem Wabco Sverige og Bevola, BevoSpy er det første online overvågningssystem for bremseklodsernes slidtagetilstand. BevoSpy er integreret i EBS systemet med et varselssignal i førerhuset når bremsebelægningen går under 25%.

BevoHyd

Bevola samarbejder med Bosch/Rexroth, Svenska SkogsForsk og Parator for at skabe den allerførste skovttrailer med hydrauldrift for at gøre det muligt at få større drivkraft i skovtransporter med 74 tons totalvægt.

CAAC = Computer Axle Adjustment Concept

CAAC er skabt på ønsket om at optimere totaløkonomien for vognmanden og understøtter EUs klimamålsætning. Ved ordreafgivelse undersøger Bevola kundens behov og følger CAAC, hvor man ved hjælp af laserudmåling finder ud af, hvordan hjulene skal stå optimalt, når vognen kører lige ud. Herefter opvarmes akselrøret med induktionsvarme og gennem specifik punktvarmeteknik justeres Toe-In og Camber vinklerne til den mest optimale indstilling for akseltypen.

BevoParts

Bevolas reservedels koncept fra specifik udvalgte leverandører. Bevola har valgt kun at samarbejde med de leverandører som tilbyder den højeste kvalitet på udvalgte produkter.

Kontakt os for at høre mere - Vil du høre mere om vores produkter

 

 

og bliv beriget med nyttigt viden!

 

BevoNac.dk

Bevola har sit helt eget akselunivers på www.bevonac.dk >

Værktøjskasse

Bevola producerer værktøjskasser i markedets bedste og bredeste materialevalg og lige efter dit behov >

Finér

Bevola leverer totalløsninger med bearbejdning og montering på vores topmoderne produktionsfaciliteter i Ringsted >

  • Gode tilbud - spar helt op til 80%

    Vi rydder løbende op, og her kan du gøre en god handel. Hold øje med "Gode tilbud" - det er først-til-mølle og tilbuddene gælder kun så længe lager haves.
    Gå til "Gode tilbud" >
  • BevoParts: Eftermarkedet

    Bevola går ind på eftermarkedet. I forbindelse med BevoNac opstod behovet for et eftermarkedskoncept som kunne matche kvalitetsniveauet på Bevolas aksler. Dette eftermarkedskoncept ser nu dagens lys som BevoParts >
    BevoParts >
  • NYHED: BevoGrip

    Med BevoGrip sandstrøer monteret på lastbilen er det muligt at køre sikrere og mere effektivt i glat føre >
    NYHED: BevoGrip >